Engem is elért az almarózsa "őrület", úgy éreztem, ki kell próbálnom! :))) Ez a vaníliás szépség lett a végeredménye...
Hozzávalók/ 5 adag

A tésztához (két adag)
35 dkg finomliszt
22.5 dkg fagyos vaj
1 púpozott ek porcukor
1 teáskanál só (csapott)
60 ml jeges víz

A töltelékhez (egy adag)
0.5 l tej
3 db tojássárgája
1 csomag bourbon vaníliás cukor
6 púpozott ek cukor
4 csapott ek finomliszt
6 nagy db alma (héjastól)

Elkészítés

A tésztához (két adag)
A fagyos vajat gyors mozdulatokkal vágjuk kis kockákra, majd a többi hozzávalóval együtt, kivéve a teljes víz mennyiséget, a fent jelölt mennyiség kb. a felét, tegyük késes aprítógépbe, majd kapcsoljuk be a gépet. Csak addig aprítsuk, amíg morzsás állagot nem kapunk, ha szükségét látjuk, öntsünk hozzá még jeges vizet, de csak kis adagokban. Addig keverjük, amíg látjuk, hogy kezd összeállni, ekkor vegyük ki, gyors mozdulatokkal formáljunk belőle cipót (nem kell gyúrni).
Mérjük meg, majd osszuk kétfelé, csomagoljuk folpackba, és tegyük a hűtőbe legalább fél órára.
Ha a tészta eleget pihent, lisztezett felületen kinyújtjuk, és a sodrófa segítségével a piteformába egyengetjük (ha egy pitét szeretnénk készíteni, csak az egyik darab tésztára lesz szükségünk, a másik három-négy napig eláll a hűtőben, de jól tűri a fagyasztást is, így bármikor felhasználható). Ha elkészültünk, néhány helyen villával megszurkáljuk, és 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig elősütjük.
A krémet az elősütött pitetésztára simítjuk, majd szépen sorban, szorosan kirakjuk az almarózsákkal. Visszatoljuk a forró sütőbe, és 35-40 perc alatt készre sütjük. Nem bírtam kivárni, hogy teljesen kihűljön, így langyosan szeleteltem fel, fahéjas porcukorral hintettem meg a tetejét!
A töltelékhez (egy adag)
Közben egy edénybe mérjük a lisztet, a cukrokat, hozzáadjuk a tojások sárgáit, egy kevéske tejet, és csomómentesre keverjük. Hozzáöntjük a maradék tejet, és folyamatos keverés mellett sűrű krémmé főzzük.
Az almákat félbevágjuk, magházukat eltávolítjuk. Ha rendelkezünk éles gyaluval, akkor azon vékony cikkelyekre vágjuk, ha nem, akkor éles késsel a lehető legvékonyabb szeletekre.
Innentől két lehetőségünk van, vagy forrásban lévő cukros vízbe dobjuk a felszeletelt almákat, és néhány percig forraljuk, vagy mikróban melegítjük néhány percig, amíg kicsit meg nem puhulnak és formázhatóvá válnak. Nem használok mikrohullámú sütőt, így én az első verzió alkalmazásával készítettem, néhány perc után szűrőlapáttal papírtörlőre szedtem az almaszeleteket, és szépen elkezdtem megformálni a rózsákat. A kisebb, rövidebb darabokból a közepét tekertem össze, majd a formásabb nagyobb szeleteket szépen köré igazítva, próbáltam rózsát formálni. Az elsők katasztrófába torkollottak, de a harmadik-negyedik után kezdtem ráérezni a dologra! :)