Egy délután beugrottam apuhoz. Kicsit beszélgettünk, majd indulás előtt még eldicsekedett vele, milyen szuper pitesütőre tett szert. Nézzem csak meg közelebbről...Megnéztem, és nagyon praktikus, üveg alja van, a széle pedig teflon bevonatú. A kész pitét az üveg aljával egyben kivehetjük a formából.
- Köszönöm! - mondtam szemtelenül, majd a hónom alá csaptam, és kiléptem az ajtón.
Az erkélyről még utánam szólt hogy:
- Helló! Rá van ám írva, hogy: Viszontlátásra!
- Azt hittem, nekem adod..:)
Jól van - mondtam - visszahozom, csak kipróbálom! Így is lett, ma ezt a húsos pitét készítettem el ebben a kis szuper pitesütőben. Sajnos vissza kell adnom, mert ők is ajándékba kapták.
Hozzávalók/ 6 adag

A tésztához
1 db tojás
30 dkg finomliszt
12 dkg vaj
3 ek tejföl
1 csipet só
1 ek zsemlemorzsa

A töltelékhez
60 dkg sertéscomb
2 közepes fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 ek disznózsír
só ízlés szerint
bors ízlés szerint
fűszerpaprika ízlés szerint
szerecsendió ízlés szerint
bazsalikom ízlés szerint
5 dkg trappista sajt

A besamelhez
5 dkg vaj
2 evőkanál finomliszt
3 dl tej
só ízlés szerint
bors ízlés szerint
szerecsendió ízlés szerint

Elkészítés

A vajat a liszttel sóval összedolgozzuk, majd belegyúrjuk a tejfölt és a tojást.
Kerekre nyújtjuk és belehelyezzük a pitesütő formába.
Elkészítjük a tölteléket:
A hús felét ledaráljuk, másik felét apró kockára vágjuk.
Az apróra vágott hagymát a zsíron megdinszteljük.
A tűzről lehúzva sót, borsot, és pirosparikát teszünk bele.
Hozzáadjuk a kockára vágott húst, a zúzott fokhagymát és ízlés szerint fűszerezzük a többi fűszerrel is.
Fedő alatt majdnem készre pároljuk.
Hozzáadjuk a darált húst is, és teljesen puhára pároljuk.
Elkészítjük a besamelt: a vajat felolvasztjuk, belekeverjük a lisztet, és lassan, folyamatosan kevergetve felöntjük a tejjel. Fűszerezzük.
A besamelt elkeverjük a kész hússal.
Ezt a tölteléket az előkészített tésztába tesszük.
A tetejére lilahagymakarikákat, apróra vágott újhagymát és paprikát teszünk
Végül megszórjuk egy kis reszelt sajttal.
Előmelegített 180 fokos sütőben 40 perc alatt készre sütjük.