Az az igazság, hogy én 6 évvel ezelőtt ettem utoljára sushit egy futószalagos étteremben, és valahogy nem nyerte el a tetszésemet, mondhatám úgy is, hogy undorítónak találtam a nyers halat.
Hozzávalók / 2 adag

160 g tonhalkonzerv (olajos)
200 g sushi rizs
20 ml mirin
100 g majonéz
2 db nori lap
1 db sárgarépa
0.25 db kígyóuborka
1 ek szójaszósz (ízlés szerint)
1 ek wasabi konzerv

Elkészítés

Miután sok receptet és rengeteg blogot átnéztem, úgy döntöttem, hogy a sushi rizs Elkészítését Gasztrobloggerférj Sushi kezdőknek recept instrukciói szerint készítem, így mindent az ő leírása szerint csináltam. Szerintem nagyon profi! A rizs valóban olyan formálható állagú lesz, amilyennek lennie kell.
A konzerves tonhalból csavarjuk ki a felesleges olajat, és tegyük egy edénybe. Adjuk hozzá a majonézt és egy kevés szójaszószt. Jól keverjük össze, és tegyük félre egy fél órára állni.
Addig a répát és az uborkát hámozzuk meg, és gyufaszál vastagságúra vágjuk őket.
A norilapot tegyük sushitekerő gyékénytekercsre a fényesebbik oldalával lefelé fordítva, és vizes kézzel vékony rétegben befedjük rizzsel úgy, hogy a norilap egyik hosszanti oldalán egy 1 cm-es csíkot hagyjunk szabadon. Itt fog majd összetapadni a tekercs, amikor feltekerjük.
A rizs közepén a hüvelyujjunkkal húzzunk egy vékony csík wasabit. Erre a csíkra helyezzük a majonézes tonhalat, a répát és az uborkát. (Ne túl sokat, mert túl duci lesz a makink, és nem bírjuk feltekerni rendesen, így kifolyhat a cucc vagy elszakadhat a norink!)
Fogjuk össze a gyékénytekercset, majd tekerjük fel óvatosan. Ezt ismételjük meg párszor, amíg a norilap jól össze nem tapad.
Éles vizes késsel vágjuk el az elkészült tekercseket kb. hüvelykujjnyi vastag darabokra. Elkészült a makink.
A majonézes tonhalshusihoz a megmaradt rizsből kis hengereket formálunk, és erre simítjuk rá viszonylag vastagon a tonhalat.
Szójaszósszal és wasabival tálaljuk a sushit és a makit.