Egy nap láttam a tévében, ahogy egy mestercukrász készít almás pitét. Kedvet kaptam.
Rengeteg szilva nőtt az idén a fán. Így gondoltam, én szilvásat csinálok. Szedtem egy tállal, és elkészítettem. Mindenkinek tetszett, és nagyon látványos volt.
Hozzávalók/ 5 adag

Tészta
40 dkg finomliszt
250 g vaj
2 db tojás
5 ek cukor (ezt is csak úgy ízre tettem bele)
1 csipet só
fahéj ízlés szerint (szerintem ízlés kérdése a mennyiség)

Töltelék
25 közepes db szilva
fahéj ízlés szerint
5 ek cukor

Elkészítés

Tegyük egy tálba a lisztet. Adjuk hozzá a cukrot, a sót és a fahéjat, keverjük össze. Majd daraboljuk bele a vajat, és üssük bele a két tojást. Ezt az egészet kézzel dolgozzuk össze, hogy összeálljon, ne morzsálódjon. Én mindig megkóstolom a tésztát, hogy kell-e bele valami.
Csavarjuk fóliába, és tegyük hűtőbe kb. 30-40 percet pihenni. Ezalatt az idő alatt el lehet készíteni a tölteléket.
A szilvát magozzuk ki, és vagdossuk fel apróbb darabokra. Szórjunk rá fahéjat, és keverjük össze. A cukrot csak akkor rakjuk bele, ha már a tészta a formában van és a töltelék mehet bele, mert különben sok levet ereszt a szilva, és elázhat a tészta.
A sütőt melegítsük elő. Vegyük elő a tésztát. Én egy gyümölcstorta formában sütöttem. Lisztezett nyújtófával, és lisztezett deszkán nyújtsuk ki kerekre. Kb. olyan 1 cm vastagra, mert a szilvának sok leve lesz!
A formát jól vajazzuk ki, és lisztezzük meg. Nekem nem ragadt bele a vájatokba, nagyon szépen kijött. Tekerjük fel a tésztát a nyújtófára, és tegyük a formába. Nyomkodjuk bele a tésztát, vágjuk le a felesleget. Villával néhány helyen szurkáljuk meg.
Készítsünk hozzá csíkokat, vagy ha annyi tészta maradt, akkor lefedhetjük az egészet is. A szilvát borítsuk bele, előtte cukrozzuk. Tegyük rá a tésztacsíkokat. És egy tojássárgájával kenjük meg.
Addig kell sütni, amíg szép piros nem lesz. Mielőtt megsül, hintsük meg kristálycukorral, ez nem olvad el a tetején, én szeretem, ha egy kicsit "korcog" a fogam alatt.:) Sok sikert!