Hozzávalók

1 evőkanál liszt
6 dl víz
3 gerezd fokhagyma
15 dkg sajt (cheddar, de trappista is megteszi)
5 dkg vaj
1 darab paprika (piros)
1 darab leveskocka
1 csipet fehérbors
1 csipet szerecsendió
2 tubus sajtkrém (natúr, füstölt vagy tejszínes)

Leírás

A vajon kicsit átpirítom a lisztet, hozzáadom a szétnyomott, vagy apróra vágott fokhagymát (én legalább 3 gerezddel szoktam, mert nagyon szeretem). Ezt is kicsit átpirítom, amíg meg nem érzem az illatát. Ekkor felöntöm a hideg vízzel, majd beledobom a leveskockát (húsleves vagy zöldségleves). Ha feloldódott a leveskocka (és közben felforrt a víz), a fakanalat kézi habverőre cserélem és belenyomom a két tömlő sajtot. Olvadásig keverem, majd ugyanígy hozzákeverem a reszelt sajtot is. Fehérborssal, szerecsendióval ízesítem, sózni is lehet, de szerintem a leveskockában elég a só. Az egészet összeforralom, így a reszelt sajt is felolvad, a végén beleszórom az apróra karikázott csípős paprikát. A tányérban, mindenki kedve szerint megszórhatja kenyérkockával vagy levesgyönggyel.