Ez egy chilis bab ihlette maradékeltakarító alkotás, de olyan jól sikerült, hogy gondoltam, máskor is elkészíteném. Akkor pedig miért ne osztanám meg másokkal? 

Hozzávalók / 8 adag

500 g lencse
2 közepes db vöröshagyma
10 gerezd fokhagyma (én nagyon szeretem, készítheted kevesebbel)
400 g csemegekukorica (1 nagyobb konzerv)
2 közepes szár halványító zeller
2 közepes db sárgarépa
1 kk oregánó (szárított)
csípős fűszerpaprika ízlés szerint
só ízlés szerint
bors ízlés szerint
400 g ketchup (ez volt otthon, valószínűleg gazdaságosabb, ha sűrített paradicsomot használsz)
2 ek kókuszzsír (vagy más sütőzsiradék)
1.5 l víz

Elkészítés

A vöröshagymát és a fokhagymát kockázzuk fel apróra. A szárzellert és a sárgarépát karikázzuk fel.
A kókuszzsíron pirítsuk üvegesre a vöröshagymát. (Én wokot használtam). Sózzuk, és adjuk hozzá a fokhagymát. Forgassuk át.
Amikor a fokhagyma illata felszáll, adjuk hozzá a ketchupot, és öntsük fel a vízzel. Tegyük bele a lencsét, és fűszerezzük borssal, oregánóval és csípős paprikával. Nem baj, ha úgy tűnik, hogy rengeteg a víz a lencséhez képest, be fogja szívni, és el is fő belőle. Forraljuk fel, és kicsi-közepes lángon főzzük fél órát. (Az én lencsém körülbelül egy óra alatt lett kész.)
Amikor a lencse már kezd megpuhulni, tegyük bele a sárgarépát és a szárzellert. Főzzük tovább, amíg a zöldségek megpuhulnak. Én fedő nélkül főztem, hogy a víz könnyebben elfőhessen róla.
Amikor a zöldségek már puhák, öntsük bele a kukoricakonzervet a leve nélkül, és rottyantsuk át az egészet. Ha kell, fűszerezzük után. Tetszőleges körettel tálalhatjuk, én quinoával ettem, az nagyon jól passzolt hozzá.