Nagyon nehezen barátkoztam meg a medvehagymával. Összetéveszthető a mérgező gyöngyviráglevéllel - hallottam száz helyről. Nekem több se kellett, végül is kimaradhat az életemből, gondoltam. 
A kolléganőm viszont már többször hozott be a munkahelyre, és mindenki örömmel vitte haza, és lelkesen meséltek a levesről, a pestóról, stb, meg hogy nem kell izgulni, a gyöngyvirág levele nem pont ilyen, meg különben sem hajt még. Láttam, hogy élnek és virulnak, így végül is győzött a kíváncsiság. Egyik nap hoztam haza egy csokorral, és másnap hajnalban kreáltam egy finom medvehagymás kelt tésztát, és még langyosan vittem is be a munkatársaimnak, mondjanak véleményt. Nagyon meg voltak elégedve, úgyhogy aznap este egy újabb adagot sütöttem, immár a családomnak. Mindenkinek szívből ajánlom!

Hozzávalók / 6 adag

60 dkg finomliszt
2.5 dkg friss élesztő
3 dl tej
4 dkg sertészsír (vagy 2 ek. étolaj)
1 ek só (csapott)
1 teáskanál cukor
1 csokor medvehagyma (10-12 dkg)
15 dkg sajt
1 db tojás (a megkenéshez)
5 dkg margarin

Elkészítés

Az élesztőt kevés langyos tejben, amiben a cukrot is feloldottuk, felfuttatjuk.
A lisztben elkeverjük a sót, és az élesztővel meg annyi langyos tejjel, amennyit felvesz, közepesen lágy tésztát dagasztunk. Közben beledolgozzuk az olvasztott zsírt. Letakarva 3/4 órát kelesztjük.
Amíg kel a tészta, a medvehagymát megmossuk, tiszta konyharuhán vagy papírtörlőn leszárítjuk, a levélnyéltől megszabadítjuk, majd felaprózzuk.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán ujjnyi vastagra kinyújtjuk, megkenjük olvasztott margarinnal, megszórjuk 10 dkg reszelt sajttal, és eloszlatjuk rajta a medvehagymát. Felcsavarjuk, majd 15-16 darabra vágjuk.
Egy tepsit kikenünk margarinnal, beletesszük a csigákat, az oldalukat megkenjük olvasztott margarinnal, tetejüket megkenjük felvert tojással, és megszórjuk reszelt sajttal.
Ekkor kapcsoljuk be a sütőt, és addig pihentetjük a tésztát, amíg a sütőnk 200°C-ra felmelegszik. A forró sütőbe tolva 30 perc alatt készre sütjük.