Régen sokáig kóstolgattam az uborkasalátát, amíg olyan nem lett, ami igazán ízlett. Kb. 2 évvel ezelőtt kaptam valakitől étkezési Himalaja sót, nagyon apró szeműt. Kipróbáltam. Aztán a sima ecetet lecseréltem almaecetre. Rájöttem, hogy így sokkal finomabb a saláta. Hogy még egészségesebb legyen, a kristálycukrot felváltotta a folyékony édesítőszer. (Persze Steviát vagy mást is lehet helyette használni.) A fokhagyma pedig nélkülözhetetlen a jó uborkasalátából!
Hozzávalók / 4 adag

2 közepes db kígyóuborka
2 kávéskanál só (himalája étkezési, apró szemű)
2 ek almaecet
2 dl víz (annyi, hogy éppen ellepje az uborkát)
3 gerezd fokhagyma
20 ml folyékony édesítőszer (2 evőkanálnyi)

Elkészítés

Megmossuk és meghámozom az uborkát, majd uborkagyalun vékonyra felkarikázzuk, és besózzuk, állni hagyjuk a sóban kb. 1/2 órát (a hűtőben), majd lecsepegtetjük róla a sós lét.
Annyi vizet öntünk az uborkára, hogy éppen ellepje, majd hozzáadjuk a folyékony édesítőszert és az almaecetet. A fokhagymát fokhagymanyomón átnyomjuk és belekeverjük a lébe, majd betesszük a hűtőbe minimum 1 órára.
Ha van otthon 1-2 paradicsomunk, negyedekbe/karikákra vágva a tetejére tesszük, és tálaljuk.