Hozzávalók:
A tésztához:
18 dkg margarin
kb. 4,5 dl tej (függ a tojások nagyságától és liszt sikértartalmától)
8 dkg cukor
3 db tojássárgája
90 dkg liszt
2 teáskanál só
1 csomag vaníliás cukor
6 dkg élesztő

A locsoláshoz:
1 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
3 dkg margarin

A tészta lekenéséhez :
1 db tojás sárgája
A tészta lekenéséhez a sütés végén:
1 evőkanál víz
1 evőkanál cukor
A bukták töltéséhez:
lekvár (én birsalmasajtot használtam, kb. 20 dkg-ot)

Elkészítés:
A tészta hozzávalóiból kelt tésztát dagasztunk. Duplájára kelesztjük.

A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk. Én most megfeleztem. Az egyik feléből a nagyobb kalács készült. 3 rudat sodortam, majd fontam, és egy kis olajjal kikent kalácsformába tettem.

A megmaradt tésztát kisodortam, 6 db téglalapot vágtam, közepébe birsalmasajtot tettem. Feltekertem, és így lett 6 szép nagy buktám is. A buktákat a hosszabbik kalács mellé rakosgattam a tepsibe.

Lekentem tojássárgájával, pár csepp tejet adtam hozzá. 1/2 órát kelesztettem, majd 180 fokra bekapcsoltam a sütőt, és a két formát bele tettem (hideg sütőbe). Ahogy melegedett s sütő, így még tovább kelt a tészta. 

Amikor elérte a 180 fokot a sütő, akkor kivettem a két formát, és meglocsoltam a tej, a vaníliás cukor és az olvasztott margarin keverékével. Visszatettem a sütőbe, aranybarnára sütöttem, majd a sütés végén cukros vízzel lekentem. 2-3 perc múlva a kalácsot kivettem és hagytam kihűlni.