Régi klasszikus francia recept, amit most nektek szeretnék megtölteni különböző finomságokkal. Az
év bármely időszakában lehet belőle csemegézni, jómagam is megkóstoltam, amikor néhány éve Párizsban turistáskodtam. Az én galettem ma körtéből-fügéből készült.
Hozzávalók / 12 adag

A tésztához
230 g finomliszt
3 ek cukor
1 teáskanál vaníliás cukor
1 csipet só
140 g vaj
1 db tojás

A töltelékhez
5 közepes db körte
5 db füge
3 ek barna cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál kukoricakeményítő


Elkészítés

Összemorzsoljuk a lisztet, cukrot, vaníliás cukrot, sót és a vajat. Hozzáadjuk a tojást, és gyorsan összegyúrjuk.
Tegyük félre pihenni (visszahűteni a hűtőnkben 30-40 percig).
Addig elkészíthetjük a tölteléket. A gyümölcsöket megmossuk, megtisztítjuk, és szeletekre vágjuk.
Rászórjuk a cukrot, vaníliacukrot és a kukoricakeményítőt vagy lisztet.
Összekeverjük, és a kinyújtott tésztánk közepére halmozzuk.
Visszahajtogatjuk, megkenjük  a tojással, és már mehet is az előmelegített sütőbe.
180-200 C-on kb. 40 perc (ez az én gázsütőmön 4-es fokozat).