Én az üveg aljára szoktam tenni a fűszereket, persze aki szereti, teheti a savanyúság közé is.
Én másfél adag levet készítettem: 6 l víz, 6 dl ecet, 60 dkg cukor, 6 ek só, kicsit több borkén és timsó. Pont elég lett.
Hozzávalók / 4 adag

A csalamádéhoz
2 kis fej káposzta
3 közepes fej lila hagyma
3 közepes fej vöröshagyma
2 db kígyóuborka
15 db paprika
50 dkg zöldparadicsom
koriandermag ízlés szerint
mustármag ízlés szerint
babérlevél ízlés szerint
szems fekete bors ízlés szerint
köménymag ízlés szerint

A felöntőléhez
4 l víz (hideg)
4 dl ecet (20 %-os)
40 dkg cukor
4 ek só (púpozott ek)
1 kávéskanál borkén
0.5 tk timsó



Elkészítés

Ez a recept 5 literes üveghez van, persze el lehet osztani kissebb üvegekbe is!
Felaprítjuk a káposztát, a hagymákat, a paprikát, a zöldparadicsomot és az uborkát, alaposan összekeverjük.
4 liternyi vízbe tesszük a cukrot, sót, ecetet, majd a legvégén tesszük bele a borkénport és a timsót, amivel jól elkeverjük.
Az üvegek aljára szórunk fűszereket mindegyikből.
Üvegekbe tesszük a zöldséget, és ráöntjük az ízesített vizet. Ha kevés lenne, készítünk még hozzá. (Inkább több lé legyen, mint kevés.)
Lezárjuk a savanyúságot, és jöhet a tél! (Nekem 18 üveg csalamádém lett ebből a mennyiségből.)