Már régóta szerettem volna kipróbálni valamilyen édességet, ami kölesből készül. A neten sokféle kölessüti-recept van, én pedig ezekből összegyúrtam a sajátomat. Kicsit hitetlenkedtem, hogy tényleg finom lesz-e, vagy csak a nagyon durván diétázó társadalom kedveli, de tényleg finom! Leginkább rizskoch-hoz hasonlít, de szerintem jobb is annál.
Hozzávalók / 6 adag

1 bögre köles
1 l mandulatej
3 ek juharszirup
vanília ízlés szerint
1 teáskanál citromlé
2 ek vaj

Elkészítés

Melegítsük elő a sütőt 170 fokra, és kenjünk ki egy tepsit vajjal.
Egy tálban kutyuljuk össze az összes alapanyagot, és hagyjuk 5 percig ázni.
Ha bemelegedett a sütő, öntsük a kutyulmányt a tepsibe, és süssük kb. egy órán keresztül. Ha enyhén pirulni kezd a teteje, és megkeményedett, oszlassunk el rajta egy kis vajat, majd hagyjuk a meleg sütőben langyosodni.
Csak akkor lesz szeletelhető, ha kihűlt, úgyhogy a langyos köles sütit tegyük a konyhapultra, és sóvárogva nézzük egészen addig, amíg tényleg teljesen kihűl. Ekkor kenjük meg lekvárral, és faljuk be!