Férjem szülinapjára készítettem.
Hozzávalók / 4 adag

A piskótához
100 g vaj
150 g xilit (vagy nádcukor, kristálycukor)
6 db tojás
150 g mák
70 g mandula (vagy dió őrölve)
1 tk szódabikarbóna
1 tk fahéj

A tetejére
25 dkg erdei gyümölcs mix ( ízlés szerint)
1 csomag tejszínízű pudingpor
1 tasak gyümölcskocsonya por


Elkészítés

Vajat, cukrot és tojássárgáját habosra verjük.
Hozzáadjuk az őrölt mákot és a többi hozzávalót. (Én a mák és mandula helyett csak diót tettem bele -230 g-ot.)
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, és óvatosan hozzákeverjük a kész masszához.
Sütőformába, sütőpapírra öntjük (a meggyet pedig belenyomkodjuk – ha csak piskótát készítünk).
Előmelegített sütőben kb. 45-60 percet sütjük.
A gyümölcstortához a piskóta tetejére bármilyen pudingot tehetünk. (Én itt tejszínes ízesítésűt készítettem szójatejjel, de lehet rendes tejjel is.)
Miután kihűl a piskóta, rátesszük a pudingot, mikor már nem olyan forró, akkor beletesszük a gyümölcsöket.
Tetejére pedig gyümölcskocsonyát öntünk, amikor kihűl a puding.
Aztán hűtőbe tesszük. A tortaformából csak 3-4 óra múlva szedjük ki.