A receptet egy idős nénitől kaptam, mikor elsőnek megsütöttem, rájöttem milyen egyszerű, és gyorsan elkészíthető. Én mindig füstölt sajttal készítem, ezért nem teszek bele annyi sót.
Hozzávalók/ 6 adag

70 dkg rétesliszt
25 dkg margarin
10 dkg sertészsír
2 db tojássárgája
3 dkg friss élesztő
15 dkg trappista sajt (reszelt)
175 g tejföl
só ízlés szerint
köménymag ízlés szerint
1 dl tej (langyos)
1 db tojás (a kenéshez)
fűszerpaprika ízlés szerint (elhagyható)


Elkészítés

Az élesztőt felfuttatjuk kevés langyos tejben.
A kimért lisztet tálba tesszük, hozzáadjuk a margarint, a zsírt, a tojássárgákat, a fele reszelt sajtot, a tejfölt, sót, végül a felfuttatott élesztőt.
Összegyúrunk minden anyagot alaposan. Negyed órát pihentetjük.
Majd lisztezett deszkán kinyújtjuk, és derelyevágóval rudakat vágunk.
Hogy szebb színe legyen, pici fűszer pirospaprikával megszórhatjuk, és úgy kenjük be kissé felvert tojással.
Egész köménymaggal és a megmaradt reszelt sajttal megszórjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és megsütjük.