Nagymamám alapreceptje szerint. 

Hozzávalók / 5 adag

1.5 közepes db vöröshagyma
1 dl olívaolaj
1 kg burgonya
150 g lecsókolbász
125 g kolbász (csabai szárazkolbász)
4 ek fűszerpaprika
5 db babérlevél
bors ízlés szerint
ételízesítő ízlés szerint (én leveskockát is tettem hozzá)
só ízlés szerint
5 dl víz

Elkészítés

A hagymákat megpucoljuk, majd apró kockára vágjuk.
A krumplit megpucoljuk, majd szintén felkockázzuk. Félretesszük.
Én kétféle kolbászt választottam, de természetesen bármelyiket elegendő önmagában is. Bőrük eltávolítása után, tetsző méretű karikákra vágjuk.
Veszünk egy közepes méretű lábost, ebbe beletesszük az olajat, és a hagymát alacsony lángon dinsztelődni hagyjuk. Annyi olaj szükséges csak, hogy a hagyma üvegessé váljon.
Ha hagyma kellően összeesett, lehúzzuk a tűzről, és a fűszerpaprikát rászórjuk, ez azért szükséges, mert a láng fölött hamar megég a fűszerpaprika, és keserű lenne.
A fűszerpaprikás hagymához hozzáadjuk a burgonyát, és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Ekkor beleszórhatjuk a babérlevelet, illetve ízesíthetjük is: só, bors, ételízesítő (én egy leveskockát is dobtam bele).
Amikor még félpuha a krumpli, belekeverjük a kolbászokat is, és készre főzzük, félig ráhelyezett fedő alatt.