Ha szeretnél valami könnyen elkészíthető sós süteményt készíteni, érdemes kipróbálnod ezt a receptet. Nálunk nagy sikere van! Ünnepi alkalmakra is remek választás.

Hozzávalók

50 dkg liszt
25 dkg vaj
1 csomag instant élesztő (7 g-os)
20 dkg natúr joghurt
1 bő teáskanál só – ízlés szerint
1 teáskanál cukor
1 tojás +1 tojás sárgája +
2 evőkanál tej
15 dkg reszelt sajt

Elkészítés:

A sajtokat lereszelem, tojást a tejjel villával felverem. Gyúródeszkára szitálom a lisztet, elmorzsolom benne a vajat. A sajt kivételével a többi hozzávalóval, valamint a felvert tojás bő 2/3 részével a tésztát összegyúrom, liszttel meghintve, letakarva 1/2 órát pihentetem.

Vékony, kb. 3-4 mm vastagra kinyújtom, meghintem a reszelt sajt bő 2/3 részével, szorosan feltekerem, majd az egyik végét a tészta feléig visszahajtom, a másik végét pedig az előző hajtás végéig. Kicsit lenyomkodom a sodrófával, majd újabb 1/2 órát pihentetem.

Kb. 1 cm vastagságúra kinyújtom, pogácsaszaggatóval kiszaggatom, sütőpapírral bélelt nagy tepsibe egymástól kicsit távol sorakoztatom.

Tetejüket megkenem a maradék tojással, meghintem reszelt sajttal, addig pihentetem, ameddig a sütőt 220 fokra előmelegítem.